Antrenorul de portari ideal


Dintre persoanele care fac parte din personalul tehnic al unei scoli de fotbal, antrenorul portarilor are un rol extrem de important si complex. Activitatea cestuia presupune cunostinte specifice, care trebuie integrate in programul tehnic general al clubului si mentinerea legaturii permanente cu antrenorii fiecarei echipe. Daca este necesar, grupa de portari poate fi impartita in mai multe subgrupe, de pana la 6 copii fiecare, de aceeasi varsta si avand acelasti nivel tehnic, de exemplu, prin comasarea portarilor din categoria „copii” cu cei din categoria „incepatori”. Pentru moment, categoria „micii prieteni” trebuie exclusa din acest proces de specializare. Prin urmare, mai ales grupa de varsta 8-12 ani trebuie sa fie intotdeauna deschisa si pentru alti copii care vor sa joace ca portari. Grupa trebuie sa fie suficient de flexibila pentru a permite copiilor sa redevina jucatori de camp, daca doresc acest lucru. Antrenorul va incerca sa nu influenteze copii, iar acestia trebuie sa fie atrasi in mod spontan de postul de portar. Cu toate acestea, in cazul in care antrenorul observa ca un copil are in mod evident calitati de portar, acesta poate oferi copilului, cu mult tact, aceasta alternativa tehnica. Trebuie retinut faptul ca mai ales in fazele initiale de invatare, elevului trebuie sa i se ofere un suport didactic corect pentru a se evita leziunile sau traumele care il pot face sa renunte la ideea de a deveni portar. De aceea, este recomandabil sa se foloseasca mingi de cauciuc si saltele pentru a se evita duritatea plonjoanelor in timpul antrenamentelor.

Martin Tudor, actualul antrenori de portari al nationalei Romaniei de fotbal

Dupa formarea grupei de portari, poate fi elaborat un program care sa puna accentul in principal pe consolidarea capacitatilor de coordonare, care constituie premisele fundamentale pentru dobandirea abilitatilor tehnice. Activitatea antrenorului de portari este deosebit de complexa si presupune existenta unor abilitati diverse. Antrenorul trebuie sa stimuleze instaurarea unei mentalitati critice, dar deschise, sa fie capabil sa decida strategiile de antrenament si sa lucreze cu fiecare elev in functie de calitatile sale specifice. Un aspect deosebit de important este si acela ca eforturile elevilor trebuie laudate, chiar inainte de obtinerea rezultatelor scontate, in vederea favorizarii unui climat creativ si a initiativelor personale.

Florin Tene, antrenor portari Steaua si Dinamo

Este foarte important ca antrenorul sa aiba cunostinte temeinice tehnice si tactice si sa poata oferi modele adecvate de executie. De asemenea, antrenorul trebuie sa poata observa din apropiere toate activitatile desfasurate de elevi si sa adopte o pozitie corespunzatoare pentru a putea evalua o anumita miscare tehnica. In plus, dupa corectarea unei anumite miscari, este recomandabil sa ceara repetarea miscarii executate incorect pentru a putea compara cele doua miscari. In afara de evaluarea efectuata de antrenor, un instrument util il constituie autoevaluarea elevului, in urma primirii continue de informatii senzoriale in timpul executarii miscarii.

Daca apreciati munca noastra nu uitati sa ne lasati un LIKE pe Facebook: https://www.facebook.com/pages/Enjoyfootball/586364841443799?sk=wall

Acest articol a fost publicat în Antrenori copii si juniori și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s