Caracteristici bio-fizice si exemple de antrenamente la varste mici


6-8ani

8-10 ani 10-12 ani 12-14 ani

14-16 ani

Faza de crestere maxima in inaltime

Raport bun forta-dezvoltare Faza de crestere maxima in greutate(si mai putin in inaltime) Faza de crestere maxima in inaltime Faza de crestere maxima in greutate(proportionalitate)
Miscari irationale si dezorganizate Concentrare mai buna Maturitate functionala a analizatorilor senzoriali(aproape de nivelul adultului) Raport negativ dezvoltare-sistem muscular(dificultati de coordonare) Posibilitati maxime de antrenament
Atentie limitata(intelegerea regulilor simple) Coordonare mai buna Dobandirea de miscari complexe Dificultati in activitatile sportive Faza de stabilitate hormonala(control psihologic mai bun)
Prevalenta controlului senzo-moto(atentie-interna) – trecerea de la etapa de pregatire la etapa de activitate propriu-zisa Varsta potrivita pentru invatare Dezvoltare accentuata a capacitatilor de coordonare – perioada foarte importanta pentru invarare. Etapa de stabilizare si de crestere a abilitatilor tehnice Faza de secretie de testosteron si GH: posibilitate de antrenare a fortei pentru brate si picioare. Dezvoltare musculara(in lungime) Faza de crestere a nivelului de testosteron. Factorul volum de lucru este inlocuit de factorul intensitate de lucru
Organizare spatiala si temporala Nivel scazut al glicolizei Volumul exercitiilor care implica forta(numarul de antrenamente) influenteaza activitatea Volumul exercitiilor care implica forta(numarul de antrenamente) influenteaza activitatea Activitatile executate si volumul de lucru sunt comparabile cu cele pentru adulti
Etapa de intelegere bruta a coordonari Potentarea procesului de oxidare a acizilor grasi Forta se dezvolta treptat, in mai multe segmente, prin introducerea treptata de exercitii specifice. Coordonarea mai eficienta permite cresterea volumui de lucru Forta se dezvolta treptat, in mai multe segmente, prin introducerea treptata de exercitii specifice.

 

Coordonarea mai eficienta permite cresterea volumui de lucru

Dezvoltare musculara(in circumferinta)
Mentalitate egocentrica si sincretica Eliminare scazuta a acidului lactic(sunt preferabile exercitiile aerobe Se pot propune urmatoarele tipuri de exercitii: sarituri, exercitii pentru intarirea fortei bratelor, exercitii pentru trunchi si abdomen Se pot propune urmatoarele tipuri de exercitii: sarituri, exercitii pentru intarirea fortei bratelor, exercitii pentru trunchi si abdomen Predispozitie pentru exercitii anaerobe, implicand cunoasterea fazelor de oboseala
Predispozitie pentru exercitii cu frecventa redusa si viteza de miscare Predispozitie pentru exercitii cu frecventa redusa si viteza de miscare Predispozitie pentru exercitii cu frecventa redusa si viteza de miscare Perioada de dezvoltare a capacitatilor conditionale Predispozitie pentru exercitii anaerobe, implicand cunoasterea fazelor de oboseala
Antrenarea rezistentei la varste mici nu trebuie sa se desfasoare uniltarel. Acest lucru presupune incetinirea invatarii diverselor abilitati motrice de baza Antrenarea rezistentei la varste mici nu trebuie sa se desfasoare uniltarel. Acest lucru presupune incetinirea invatarii diverselor abilitati motrice de baza Antrenarea rezistentei la varste mici nu trebuie sa se desfasoare uniltarel. Acest lucru presupune incetinirea invatarii diverselor abilitati motrice de baza Perioada de dezvoltare a capacitatilor conditionale Alergare si exercitii cu schimbare de ritm
Intre 6-11 ani, volumul sistolic creste foarte mult. Ritmul cardiac scade brusc. Acest lucru este cauzat de densitatea mai mare a veselor periferice ca si dezvoltarea morfo-functionala a inimii. Practicarea de jocuri sportive. Alergare si joc alternativ: faze de 1-3 min urmate de 1-2 min de pauza; pana la 25 min de alergare dintr-un total de 40-45 min – Fartlek simplu si adaptat: pante usoare Intre 6-11 ani, volumul sistolic creste foarte mult. Ritmul cardiac scade brusc. Acest lucru este cauzat de densitatea mai mare a veselor periferice ca si dezvoltarea morfo-functionala a inimii. Practicarea de jocuri sportive. Alergare si joc alternativ: faze de 1-3 min urmate de 1-2 min de pauza; pana la 25 min de alergare dintr-un total de 40-45 min – Fartlek simplu si adaptat: pante usoare Intre 6-11 ani, volumul sistolic creste foarte mult. Ritmul cardiac scade brusc. Acest lucru este cauzat de densitatea mai mare a veselor periferice ca si dezvoltarea morfo-functionala a inimii. Practicarea de jocuri sportive. Alergare si joc alternativ: faze de 1-3 min urmate de 1-2 min de pauza; pana la 25 min de alergare dintr-un total de 40-45 min – Fartlek simplu si adaptat: pante usoare Perioada de dezvoltare a capacitatilor conditionale.

 

Alergari lungi(rezistenta mare si medie)

Repetitii si pauze.

 

Antrenament similar cu al adultilor: antrenare speciala a fortei; antrenare functionala a fortei

Conform principiului varierii stimulilor, necesar si din cauza slabei concentrari a copiilor din aceste grupe de varsta, se recomanda executia de exercitii ciclice(forta regim de viteza – rezistenta – forta in regim de viteza) – exercitii 20 sec, pauza 40 sec X 5,6 opriri. Conform principiului varierii stimulilor, necesar si din cauza slabei concentrari a copiilor din aceste grupe de varsta, se recomanda executia de exercitii ciclice(forta regim de viteza – rezistenta – forta in regim de viteza) – exercitii 20 sec, pauza 40 sec X 5,6 opriri. Conform principiului varierii stimulilor, necesar si din cauza slabei concentrari a copiilor din aceste grupe de varsta, se recomanda executia de exercitii ciclice(forta regim de viteza – rezistenta – forta in regim de viteza) – exercitii 20 sec, pauza 40 sec X 5,6 opriri. Perioada de dezvoltare a capacitatilor conditionale.

 

Alergari lungi(rezistenta mare si medie

Repetitii si pauze.

 

Antrenament similar cu al adultilor: antrenare speciala a fortei; antrenare functionala a fortei

Acest articol a fost publicat în Antrenori copii si juniori și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s