Perioada pregatitoare


nn33hfIn fotbal, ciclul anual de antrenament cuprinde urmatoarele perioade:

-pregatitoare

-precompetitionala

-competitionala

-de tranzitie

Fiecare perioada are propriile obiective si caracteristici, existand o relatie importanta intre ele si calendarul competitional, tinand cont de specificul jocului de fotbal, in care perioadele pregatitoare au o durata de aproximativ trei luni, iar cele competitionale de 8 luni.

Perioada pregatitoare este consacrata, in primul rand, unei pregatiri de baza, in scopul realizarii unei pregatiri fizice optime.

In aceasta perioada, componentele antrenamentului au urmatoarele procentaje:

-pregatire fizica generala 45%

-pregatire fizica specifica 15%

-pregatire tehnica 30%

-pregatire tactica 10%

Obiectivele majore ale perioadei pregatitoare sunt:

A) asigurarea dezvoltarii pregatirii fizice generale si a capacitatilor motrice

B) consolidarea elementelor tehnice insusite si imbogatirea arsenalului tehnic cu procedeee noi si eficiente

C) perfectionarea actiunilor tactice corespunzatoare propriei conceptii de joc

D) asigurarea unui climat de pregatire caracterizat prin munca, disciplina si seriozitate

E) inlaturarea deficientelor constatate la unele componente ale antrenamentului

In scopul indeplinirii obiectivelor, perioada pregatitoare se imparte in doua etape, prima fiind pentru pregatirea generala si a doua penru pregatirea speciala.

Prima etapa vizeaza readaptarea organismului la efort sustinut si cresterea capacitatii functionale a acestuia, dezvoltarea complexa a capacitatilor motrice si completarea bagajului de priceperi si deprinderi motrice.

Mijloacele utilizare se deosebesc de cele competitionale, avand un caracter general sau fiind imprumutate din alte discipline sportive, in special din atletism si gimnastica.

In aceasta etapa, antrenamentele echipelor de seniori vor avea la inceput o durata cuprinsa intre 45 si 60 minute, ajungand treptat la o durata de 180-200 minute la sfarsitul acestei perioade, pregatirea realizandu-se in doua, trei lectii zilnice. Intensitatea va fi mai mica decat volumul de antrenamentsi nu va depasi la sfarsitul acestei etape 50-60%.

Acest articol a fost publicat în Antrenamente copii si juniori și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s